Els orígens

Inicialment, el projecte de crear un equip o escuderia a Igualada, neix de dos germans que comparteixen afició: Pep i Jordi Vives, nascuts de ple en una família amb fortes arrels automobilístiques.

Ja el nostre avi, Josep Vives i Creus fou pilot habitual en rallyes, eslàloms i proves cronometrades dels anys 40 i 50 (tant en cotxes com en motos). Acabada la guerra civil, comprà un FIAT 500 Topolino, el qual adaptà i modificà fins a obtenir un cotxe mes competitiu per participar en proves com la Pujada a Montserrat, Volta a Catalunya, Quatre Províncies, Barcelona-Andorra, obtenint victòries en la seva classe.

El seu fill, Josep Vives i Farré, mecànic i preparador de SEAT entre els anys 70 i 80 (Servauto) era entre d’altres el responsable de la preparació del SEAT 600 de Josep Xaus (pare de Joan Xaus, membre de la junta de GTAm), vencedor de la seva classe en varies proves. Continuant amb la seva labor de mecànic, exercí també d’esporàdic copilot amb Manel Figuerola (DEP) amb SEAT 850 Coupé. A principis dels 80, fundà juntament amb altres amics més, Auto Sport Igualada, del qual fou president la dècada que mes èxits organitzatius concentrà el club igualadí. Actuà també de comissari esportiu en rallyes com el Costa Brava o el mític Catalunya puntuable per l’europeu de l’especialitat. Igualment fou director de carrera del Rallye Ciutat d’Igualada i de la Pujada a la Serra de la Llacuna. Ens ha sabut inculcar els pilars de la nostre passió per l’esport del motor. El seu bagatge com a mecànic-preparador ha estat clau alhora de exercir de restaurador dels nostres cotxes, i és a les instal•lacions del seu antic taller, on actualment tenim la seu de l’escuderia. Per desgràcia, al Setembre de 2017 una fulminant malaltia ens deixà sense ell.

La mes gran dels tres germans Vives, és l´Anna. Actuà durant molts anys com a comissari en rallyes i formà part de la Junta directiva d’Auto Sport Igualada. Actualment desenvolupa de manera brillant alternant la tasca de copilot formant equip femení amb Tere Armadans, en l’anomenat NENAS TEAM. Ambdues han guanyat entre d’altres el Rallye Montecarlo Historique 2016 en categoria femenina, estant entre els 10 primers classificats scratx de la prova durant gran part del rallye.

El segon fill, Pep, nasqué el 1975 i es potser l’autèntic “alma-mater” de tot això. Incondicional apassionat per la història dels rallyes, comença a tenir una respectable col•lecció de cotxes (Opel Kadett GT/E 1000er juntament amb el seu germà Jordi, dues unitats d’Opel Kadett GT/E Rallye, Seat 1430 FU -1800, Seat 600 D, BMW M3 E30). Comissari també en moltes proves, fou membre de la junta directiva d’Auto Sport Igualada. Actualment disputa rallyes de regularitat amb el seu germà Jordi i restaura els vehícles de la seva propietat.

El ‘petit’ de la família és el Jordi, molt entregat a la seva passió per la muntanya i per la seva feina d’enginyer aeronàutic, ha estat un valorat copilot en regularitat i velocitat havent disputat rallyes a bord d’infinitat de vehicles, entre els quals Ford Escort MKI i MKII Gr.2, Fiat 131 Abarth, Opel Kadett GT/E, Seat 124, Alfetta GTV2000, Lancia Stratos.

Toni Sasplugas és qui porta el bagatge mes gran en el món de l’automobilisme. Ja era a principis dels 90, copilot de Xavi Rodríguez quan disputava el Volant RACC amb Peugeot 205 Rallye. Continuà exercint de copilot en proves de clàssics a la dreta del seu cunyat Pep Vives, del seu germà Alex Sasplugas o amb pilots tan bons com el Bilo Oliveras. Finalment feu possible el seu somni adquirint un autèntic FORD Escort RS 2000 preparat a cavall entre Gr.2 i Gr.4 i que fou propietat del pilot andorrà Toni Riberaygua. Amb aquest cotxe disputa rallyes de regularitat juntament amb el seu fill Carles.

Joan Xaus i Vega és el cinquè i últim membre de la Junta de GTAm. Igualment prové d’una família fortament vinculada a l’automobilisme, doncs el seu pare Josep Xaus, era un habitual de les proves de muntanya als anys 60 amb un preciós Seat 600. El Joan, debutà al món dels clàssics amb el seu Fiat 131, amb el que ha disputat nombroses edicions del Rallye Costa Brava en les categories de regularitat i regularitat sport. Juntament amb el seu inesperable copilot Jordi Vives, és un habitual del top ten de les classificacions, havent obtingut el guardó del Trofeu Mediterrani, obtingut gràcies als punts obtinguts al Rallye del Corallo a Sardenya, copilotat llavors per Alberto Sanchís. Actualment és propietari d’un immaculat Porsche 924.